Nystart

Hej! Vilka säger jag hej till? Jo förmodligen bara mig själv! Denna blogg började som ett halvhjärtat försök att.. ja du vet faktiskt inte vad. Men den har iaf varit oaktiv ett bra tag och nu är jag sugen på att starta upp den igen. Varför? Jo! I fredags, 26 juli 2016, besiktades min nya häst.
 
Nu har jag en fyraåring i stallet, vilket är jätteroligt och det ska bli ännu roligare att få vara del av hennes utveckling. På denna blogg kommer jag dela med mig av vår resa. För min egna skull så jag kan kolla tillbaka på lilla hästen om några år. 
 
Vem är då denna lilla häst? Redlight eller "Räven" som jag kallar henne (inte hundra på smeknamnet dock..) är ett fyraårigt sto som importerades från Holland för ca en månad sen och har sedan dess stått i ett försäljningsstall här i Sverige. Hon är dock född i Tyskland men reste till Holland när hon var 1 år. 
Räven är dressyrstammad men såldes som hopphäst och har i Holland gått 1m hoppning samt hoppat lite terräng. Hon är efter Vitalis och hennes mamma Daylight har startat MSV dressyr och är efter Don Gregory. 
 
Morfar till vänster och pappa till höger tillsammans med Hans Peter Minderhoud.

Planen med lilla Räven är helt enkelt att lära känna denna underbara individ och göra mitt bästa att göra henne till en trevlig ridhäst med hjälp av tränare. Här är vi första kvällen hemma i stallet. Visst är hon söt?
 
Vi får se när nästa uppdatering blir, när det händer något spännande med henne. Kram!


Kommentarer
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Härligt

2016-07-31 @ 16:02:40
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0