Hoppning

Sedan vi hämtade Redlight har vi hoppat två gånger. Första gången var i torsdags, mest för att få några språng i kroppen inför hoppträningen denna vecka. Vi hoppade endast lite smått för att jag skulle få lite känsla och lära känna henne på hinder lite. Hon var väldigt väldigt glad och jag fick henne aldrig avslappnad. Så det var mycket spring och drag. Men positiv rakt igenom var hon, vilket är det viktigaste!

 
Igår hopptränade vi för Rebecca och redan från start var hon mycket mer avslappnad och lugn. Vi var inte med på hela uppvärmingen då kondisen är på noll, så om vi skulle vara med på hela skulle hon inte orka resten av tränignen haha. Vi hoppade över cavelltibommar på en liten fyrkant i början, för att få hästen uppmärksam för innerskänkel och kunna vända för den. Här blev hon riktigt lugn och uppmärksam så en liten läxa till mig själv att inte slarva med uppvärmningen, den är så viktig!
 
Resten av träningen gick också galant. På långsidan blev hon lite "tom" mellan hindrena, men hon har inte riktigt styrkan för att jag ska kunna lägga på mer ben för att hon ska bli mer energisk, det blir bara fram istället för uppåt. Sprången blir lite tröttare och tröttare under träningensgång men hon håller igång riktigt bra måste jag säga. Och hennes inställning, vilken kalashäst <3
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0