Första ridpasset

Sen vi hämtade Räven har hon promenrats två gånger om dagen de två första dagarna, sedan har hon blivit longerad en gång i ridhuset. Hon var lite stressad dagen efter hon hade kommit, hon åt tex inte upp sin morgonkraft på lördagmorgon. Helt förståligt med miljöbyte så det var inget konstigt liksom. Men hon har faktiskt kommit till ro väldigt snabbt, äter som hon ska, står still i gången (okej, vevar lite med frambenen men tålamodet är kort när man är liten bebis) och verkar trivas med sina nya hagkompisar osv. 

 Bästa mamma aka hästskötare aka kameraman

Jag hade planerat att rida när hon hade kommit till rätta och igår satt jag upp på henne vilket var superkul! Som jag längtat! Sedan provridningen och efter vi meddelade att vi ville köpa henne har hon vilat, så det var alltså första gången hon reds på två veckor. Hon orkar inte så mycket just nu utan blir trött väldigt snabbt så hon fick bara joggas en snabbis. Böjas igenom lite, mycket halvhalter och kolla av gas och broms. Inte fokus på något speciellt utan bara att hon skulle lyssna på mig och att jag ska få känna på henne lite. Hon svarade väldigt bra för hjälperna men blev lite spänd i överlinjen. Speciellt i galoppen där hon galopperade som en struts ibörjan haha. Annars väligt mjuk och trevlig.
 
För att summera ridpasset så gick det väldigt bra. Speciellt med tanke på att det är nytt ställe, ny ryttare och att hon knappt blivit riden senaste tiden. Detta är en sån himla trevlig häst och jag kan knappt vänta tills hon musklar på sig och orkar mera.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0