I say I rule the world

Okej kanske inte regera över världen, men det var sån härlig känsla när vi kom ut från hoppbanan idag. Vi har haft en liten svacka så självförtroendet har inte varit på topp. Men på de två senaste träningarna har det börjat vända och idag satt det äntligen. Så nu känns det verkligen som vi (jag, eftersom det är hos mig alla småfel ligges hos) är på rätt bana igen. 

Felfri ritt i 100 cm bedömning A:1 och sedan ett tråkigt pet i lagklassen som reds i 100cm den med. Laget slutade på 4 fel och delad fyra (tre placerade). Vi som inte var nolla hade dessutom bara litet skitpet var, så det kändes lite surt. "Om jag bara inte hade ridit iväg honom...", liksom.Suttit och kollat igen filmen flera gånger och ba "Dääääär skulle jag tagit en förhållning och så hade vi varit felfria"
 
Nej, men blir nästintill rörd när jag kollar på filmen. Så bra känsla i första klassen! Om man jämför med förra veckans start så är det ett helt annat ekipage. Ingen mesridning denna gång inte, utan mer effektiv och offensiv som jag måste vara i min ridning. Efter tävlingen fick jag lite självförtroende boost och gjorde ett klassbyte från 95 cm till 105 cm till Solna den 24 maj. Nästa tävling är 9 maj, även då lagklass. Nu kör vi!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0