Lite uppdatering

Film från senaste och sista hoppträningen för säsongen för tre veckor sen. Inte den bästa hoppträningen, vi motverkade varandra hela tiden. Han var stark som satan hela träningen och jag satt och bromsade hela tiden och fick ingen galopp. Satt och jobbade honom i skritt mellan övningarna men så fort vi styrde mot ett hinder så var lydnaden bortblåst. Dessutom hade jag som min hopptränare sa "glömt ögat hemma", satte i handbromsen och hoppades på det bästa för jag såg knappt några distanser. 
Men om man ska se det positivt, han blir stark för att han är hoppglad och det kan man knappast klaga på ;)

Efter hoppträningen har han fått 3 veckors vila med 1 veckas stående, sedan 1 vecka med skritt och sista med trav. Han har känts lite trött i huvudet och nu efter vilan känner man verkligen skillnaden, så den var välbehövlig! 
 
 Trots dålig känsla så ser det iaf inte helt kaosartat ut!
 
 Haha förresten gissa vad vi ska göra idag? Gå in på en dressyrbana och bli bedömda, det är nämligen pay and ride i stallet som jag blev övertalad att vara med på. Knappt igång efter vilan och senste dressyrträningen var i sommras, så vi gör det för skojs skull. Så nu får Kajan visa att han inte bara kan hoppa!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej ni ser jättefina ut tillsammans. Fin häst. vem hopptränare du för? Lotta eller har du ny tränare? Vad hände egentligen med Ronda jag tror inte du berättat det.

Svar: Tack så mycket! Tränar fortfarande för Lotta, fast på en annan anläggning än vad jag gjorde med Ronda. Kort sagt fick Ronda pensioneras pga att hon ej längre höll för ridning. Nu lever hon livet med en matte som älskar henne över allt och sist vi hördes hade hon börjat tömköras och var fräsch och glad :)
Sara Bjerkliden

2015-01-09 @ 20:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0